چگونگی ایجاد عادات مطالعه برای امتحان


با عادات مطالعه خوب، می توانید استرس خود را کاهش داده و امتحانات خود را با اطمینان پشت سر بگذارید. شایددر ابتدا سخت به نظر برسند اما کم کم با آن‌ها کنار می آیید و تبدیل به عادت برای شما می شود. برای بهبود عادات مطالعه خود، می توانید از استراتژی های مطالعه نیز استفاده کنید.

برای مطالعه قبل از امتحان عادات زیر را در خود تقویت کنید:

در زمان مشخص برای دروسی که امتحان دارید وقت بگذارید. تعدد و تکرار مطالب در یادگیری بسیار مؤثر است.
در یک محل مناسب بدون اینکه چیزی حواستان را پرت کند، بنشینید.
سخنرانی‌ها و حرفای معلم یا استاد خود را ضبط کنید و قبل از آزمون گوش دهید.
فلش کارت های خود را قبل از آزمون یا در طول مطالعه برای امتحان مرور کنید.
تصاویر، نمودار ها، جداول و هرچیز بصری را قبل از امتحان مرور کنید و با دقت به آن‌ها نگاه کنید تا در ذهنتان باقی بماند.
از نمونه سؤالات استفاده کنید. از افرادی که قبلاً در آن آزمون شرکت کرده اند، سؤال بپرسید.
بسته به نوع امتحان روی عادات خود تمرکز کنید. مثلاً برای امتحان چند گزینه ای روی لیست ها و جداول بیشتر تمرکز کنید، برای امتحان تشریحی روی مفهوم مطالب و …
در بین مطالعه کمی استراحت کنید. به خودتان فشار نیارید که بدنتان در روز امتحان دیگر انرژی نداشته باشد.حرکات ورزشی و غذای مناسب را فراموش نکنید.
از دوستان و همکلاسی هایتان که مشابه با شما امتحان دارند، سؤال کنید و باهم مطالب را مرور کنید. توضیح دادن به دیگران سبب ثبت مطلب در ذهنتان می شود.
بر استرستان غلبه کنید. از روش‌های کاهش استرس و اضطراب استفاده کنید. استرس در صورتی که کنترل نشود می‌تواند تمام زحمات شما را از بین ببرد.
شب امتحان غذای کافی و مقوی بخورید و حداقل8 ساعت بخوابید.
بسته به سبک یادگیری که دارید از روشهای مربوط به آن قبل از امتحان استفاده کنید. مانند گوش دادن به موسیقی برای سبک بصری یا برجسته کردن متون برای سبک بصری و ...


مطالب مرتبط