ویژگی مدیران موفق چیست؟


 شیوه مدیریت در هر فرد به فرد دیگر متفاوت است. برخی از بهترین و موفق ترین مدیران علل موفقیت خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. ما در این اینجا مجموعه‌ای از این علل را برایتان جمع‌آوری کرده ایم.

ویژگی ها:

ـ مدیران موفق رقابتی هستند. آنها به عنوان یک رقابت به وضعیت هر کسب و کار نگاه می کنند.
ـ آن‌ها به طور مداوم برای بهتر شدن مجموعه تلاش می کنند. همچنین برای عمل‌کرد تیم وقت کافی می گذارند. از طرفی آن‌ها تنها خودشان را مسئول یادگیری، رشد و پیشرفت می دانند و از رفتار  اعضای تیم خود قدردانی می کنند.
ـ مدیران موفق ساعت‌ها کار می‌کنند اما بین کار و زندگی تعادل بر قرار می کنند. پروفسور بوریس گرویزبرگ و تیم او در سال های تحصیل در دانشگاه هاروارد  به مطالعه درباره رابطه کار و خانه پرداخته اند. بر طبق تحقیقاتی که صورت گرفت متوجه شدند بهترین راه برای موفقیت در کار، ایجاد تعادل بین کار و خانه است.
ـ مدیران کاردان دقیقاً می‌دانند که الان باید به کجا بروند و چه کاری انجام دهند. آن‌ها به طرز جالبی برای ایده‌های خود چشم اندازی تدارک می بینند. آنان از طریق ایده و آزمایش دست به عمل می زنند.
ـ آنها عاشق تصمیم گیری هستند و می توانند این کار را با اطلاعات محدود انجام دهند. مدیران موفق اغلب ترجیع می‌دهند تصمیم می‌گیرند اجرا کنند تا آنکه ماه ها به یک تصمیم فکر کنند. 
ـ مدیران موفق ناله و شکایت نمی کنند. آنانا برای مشکلات صبر می‌کنند تا از راه‌های مختلف آن را حل کنند.
ـ مدیران موفق در مورد اشتباهات خود صحبت می کنند. آنان هیچ مشکلی از این جهت که اشتباهات را بیان و تجربیات به دست آمده را بیان کنند، ندارند. بلکه حتی افتخار می‌کنند توانستند اشکالات را بیابند.
ـ آنان از نمودارها و اعداد استفاده می‌کنند اما صرفاً بر اساس گزارش ها و اعداد مدیریت نمی کنند. مدیران متوجه هستند که موفقیت کسب و کار برایرهبری افراد است، نه مدیریت اعداد.
ـ مدیران موفق از اقدام‌ها ضعیف هرگز راضی نمی‌شوند و سعی می‌کنند بهترین نتیجه را کسب کنند.
ـ سعی می‌کنند روی تیم خود شناخت کافی داشته باشند و بدانند هرکسی دارای چه قابلیت‌ها و توانایی‌هایی است. آن‌ها صرفاً بر اساس غرایز برای همکاری با یک فرد تصمیم نمی‌گیرند و سعی می‌کنند فرصت های مختلفی را در اختیار فرد بگذارند.
ـ آن‌ها نهایت تلاش خود را می کنند. در موقعیت های جدید، چرخش ها  و کارهای جدید رشد می کنند. آنان همواره به دنبال چالش و موقعیت های جدید هستند.
ـ مدیران کارآزموده از هر تجربه‌ای استفاده می‌کنند حتی اگر تجربه مدیری قبلی یا زیر دستشان باشد.

ـ آن‌ها سعی می‌کنند برای مشتریان خود وقت بگذارند. همه چیز را به صورت جز به جز تحلیل می کنند.


با استفاده از تکنیک بالا شما هم می‌توانید به یک مدیر موفق تبدیل شوید.

مطالب مرتبط