روش مطالعه در شب


برخی از دانش آموزان یا دانشجویان برای انجام تکالیف یا مطالعه نیازمند بیدار ماندن در شب هستند. اگرچه مطالعه در شب بسیار راهکار نامناسبی است اما گاهی لازم است. مطالعه در شب و انجام تکالیف و مقابله با خواب کار بسیار سختی است که ادامه به چند روش مطالعه در شب خواهیم پرداخت.
تمام چیزهایی که به آن نیاز دارید را در کنار خود بگذارید. یک برنامه ساده تهیه کنید و سعی کنید طبق آن پیش بروید. دفترچه یادداشت خود را در کنار خود داشته باشید. در بین مطالعه استراحت کوتاه یادتان نرود. 

راهکار مطالعه در شب:

نور سفید به بیدار ماندن شما کمک می کند. از داشتن نور کافی مطمئن شوید. اگر محل مطالعه شما کافی باشد، شما را از خواب آلودگی نجات می دهد. یک محل مطالعه با نور سفید پیدا کنید. حتی اگر می‌توانید از لامپی با روشنایی یشتر استفاده کنید.
سطح انرژی در شب کم می‌باشد، پس با وسایل دیگر آن را هدر ندهید. از این رو تلفن، رایانه و … را خاموش کنیدتا هشدار آن‌ها سبب حواس پرتی در شما نشود.
جویدن ادامس در شب می‌تواند به بیداری شما کمک کند.آدامس نعنا یا آب نبات می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و هشیاری شما را افزایش دهد.
در حال مطالعه توپی را در دست بگیرید یا در زمان استراحت خود نقاشی بکشید، خط خطی کنید تا ذهنتان هشدار بماند. اینکار موجب می‌شود تا تمرکزتان بیشتر شود. هرگاه احساس کردید تمرکزتان کم شده خط خطی کنید!
یک میان وعده به همراه داشته باشید.خوردن چیزی مثل یک فنجان چای، میوه، ساندویچ پنیر و … می‌تواند به شما کمک کند تا انرژی از دست رفته تان باز گردد.
بعد از 60 تا 90 دقیقه مطالعه اندکی راه بروید و استراحت کنید. نفس عمیق بکشید. حتی می‌توانید دوش کوتاهی بگیرید. این استراحت نباید بیش از 15 دقیقه طول بکشد.


مطالب مرتبط