راهکار هایی ساده ورزشی برای افزایش عمق یادگیری


راهکار هایی که به یادگیری شما کمک می‌کند و سبب مطالعه عمیق مطالب می‌شود، بسیار متنوع می‌باشد. ورزش یکی از مواردی است که می‌تواند عمق یادگیری شما را افزایش دهد اما چگونه؟

مطالعات اخیر حاکی از ارتباط قوی بین عملکرد شناختی،یادگیری، حافظه، عملکرد مغز و ورزش دارد. از این رو انجام تمرینات روزانه به همه افراد توصیه می شود.

راهکار ورزشی برای یادگیری:

قبل از اینکه به سر جلسه امتحان بروید، اندکی پیاده روی کنید یا قبل از اینکه به منزل بروید اندکی در اطراف گشت و گذار کنید.

انجام فعالیت هوازی خون، اکسیژن و مواد مغذی را به مغز می‌رساند و سبب عمل‌کرد بهتر مغز می شود.

در حین ورزش مطالعه کنید.مثلا وقتی تمرین دوچرخه می‌کنید یا روی تردمیل می دوید، می‌توانید یادداشت‌ها و خلاصه نویسی هایتان را بخوانید. فقط باید بخاطر داشته باشید که فضایی که مطالعه و ورزش می‌کند از نور کافی برخودار باشد.

بعد از مطالعه و درس خواندن به باشگاه بروید. تمرینات ورزشی به شما کمک می‌کند تا آنچه را که مطالعه کردید، مغزتان پردازش کند. همچنین می‌توانید بعد از مطالعه به پیاده روی بروید تا بر عملکرد مغزتان افزوده شود.

اگر در کتابخانه مطالعه می کند، در فواصل مطالعه اندکی فعالیت بدنی انجام دهید. مثلاً از پله ها بالا بروید یا در محیط قدم بزنید. این عمل به گردش خون شما کمک بسیار می کند.

اگر نمی‌توانید محل مطالعه را ترک کنید، سعی کنید در جایی که هستید اندکی تمرینات ورزشی انجام دهید. مثلاً حرکات کششی انجام دهید، به دیوار تکیه کنید و با نشیمن خود به سمت پایین بیایید، پای خود را به آرامی بالا آورده چند ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید.

تنفس عمیق را از یاد نبرید!

در برنامه‌ریزی درسی خود حتماً ورزش را بگنجانید. بزرگسالان حداق۱۵۰ فعالیت شدید یا ۷۵ دقیقه فعالیت هوازی و نوجوانان به حداقل ۶۰ دقیقه فعالیت فیزیکی نیاز دارند.

در زمان مطالعه بهتر است ورزش ایروبیک را انتخاب کنید. زیرا نیاز شما را به آنچه که میخواید تأمین می کند. هر ورزش هوازی باید حداقل ۱۰ دقیقه انجام شود تا روی عمل‌کرد مغز تأثیر بگذارد.

می‌توانید در اتاق خوابتان پیاده روی یا رقص کنید. حداقل روزی ۳۰ دقیقه رقص می‌تواند تأثیر به سزایی بر کیفیت مطالعه شما داشته باشد.

هرگونه از تمرینات را انتخاب می کنید، سعی کنید ثبات داشته باشید. اگر پیاده روی می‌کنید بهتر است به صورت مداوم آن را تکرار کنید. به صورت نامنظم به باشگاه نروید.



مطالب مرتبط