تکنیک کاهش حواس پرتی دیجیتال


آیا شما اغلب در طول کلاس، کار و … صفحات اجتماعی را چک می کنید؟ آیا هر چند دقیقه مطالعه خود را متوقف کرده و رسانه‌های اجتماعی را بررسی می کنید؟
اگر شما عادت‌هایی این چنینی دارید باید بدانید که تنها نیستید. در دنیای امروز فناوری سبب اختلال بسیاری در روند عادی زندگی شده است. این عادات حتی سبب کاهش تمرکز شده و مطالعه را بی اثر می کند.
خبر خوب این است که تکنیک هایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند عادت های دیجیتال خود را تغییر دهید.
برای کاهش حواس پرتی ناشی از تکنولوژی در حین مطالعه می‌توانید راهکار های زیر را امتحان کنید:
موبایل، تبلت و ... را سر کلاس و زمان مطالعه خاموش کنید.
گوشی خود را در کوله تان بگذارید تا آن را مشاهده نکنید.
اعلان های گوشیتان را خاموش کنید.
غیرفعال کردن وبسایت های غیر ضروری یا برنامه هایی که سر کار لازم ندارید.
انتقال برنامه های وسوسه انگیز به صفحه سوم یا چهارم صفحه نمایش گوشی و انتقال برنامه‌های مورد نیاز درسی یا کاری به صفحه اول گوشی.
هدف خود را از ترک فناوری را روی برچسب بنویسید و گوشه لب تاب بچسبانید یا تصویری از هدفتان تهیه کرده و  آن را روی تصویر زمینه گوشی خود قرار دهید.
صفحه مونیتور خود را طوری قرار دهید که دیگران بتوانند ببینند تا شما نتوانید به کار دیگری بپردازید.
شما می‌توانید حتی گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید تا دسترسی شما به تماس قطع شود.
برنامه‌های بسیاری هستند که در محدود کردن دسترسی شما به فناوری کمک می کنند، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مثلاً نرم افزارهایی وجود دارد که می‌تواند دسترسی شما را به وب سایت‌ها محدود کند یا برای استفاده شما زمان تعیین کند و در صورت اتمام زمان، دسترسی را برای یک هفته قطع کند.
از تلفن در زمانی که سر کلاس درس هستید و یا در حال مطالعه می باشید، دوری کنید.

مطالب مرتبط