برای تقویت حافظه چه بخوریم؟


آیا غذای ما بر روی عملکرد مغزمان تأثیر دارد ؟ مسلماً بله. هر آنچه که می‌خورید روی حافظه و کارکرد مغز شما مؤثر می باشد. در زیر به چند نمونه از غذا های مفید برای حافظه خواهیم پرداخت.
1. کرفس یکی از گیاهان کم کالری می‌باشد که دارای مواد مغذی بسیار زیادی می باشد. به همین سبب به تقویت مغز شما کمک می‌کند، بدون آنکه سبب افزایش وزنتان شود.
2.شکلات تلخ برای تقویت مغز، افزایش انرژی و بالا رفتن روحیه بسیار مفید می باشد. خوردن شکلات های تلخ 70٪ با شیر می‌تواند سبب تقویت حافظه شما شود.
3. زرده تخم مرغ دارای مقادیر زیادی کولین است که برای رشد مغز مؤثر می باشد. زرده تخم مرغ همچنین شادی آور نیز می باشد. اگر به سبب بالا رفتن کلسترول از زرده تخم مرغ نمی خورید باید بگویم که مصرف به اندازه آن برای افراد سالم مشکلی ایجاد نمی کند.
4.گردو حاوی سطوح بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. بنابراین می‌توان گفت گردو سبب تقویت حافظه می شود. از طرفی گردو از آلزایمر نیز جلوگیری می کند.
5. پرتقال یکی دیگر از مواد مغذی می باشد. این میوه حاوی ویتامین C بوده که از کاهش فعالیت مغزی جلوگیری می‌کند. از این رو عملکرد مغز شما کاهش نمی یابد.
6.خوردن سبزیجات نیز می‌تواند به آمادگی ذهنی شما برای مطالعه کمک کند. مثلاً خوردن اسفناج، کلم بروکلی و ... می‌تواند مؤثر باشد.
7.دانه کدو تنبل دارای مواد معدنی ارزشمندی می‌باشد که برای تقویت حافظه بسیار مفید است. این دانه حاوی ویتامین B  بوده و به بهبود خلق و خو نیز کمک می‌کند.
8. اگر می‌خواهید تمرکزتان افزایش یابد، باید به اندازه کافی آب بنوشید. آب انرژی الکتریکی مغز را افزایش داده و سبب می‌شود بهتر فکر کنید. 12 مورد از عملکرد بدن شما به آب بستگی دارد، پس سعی کنید به اندازه کافی آب بنوشید.


مطالب مرتبط