آب بنوشید تا متمرکز شوید


حتماً شما هم مانند سایرین با پرت شدن حواستان در هنگام مطالعه صفحات کتاب یا گوش دادن به تدریس استاد در کلاس درس مواجه شده اید. حواس پرتی سبب می‌شود تا زمانتان در هنگام مطالعه از دست برود. از طرفی اگر با دقت به تمام حرف‌های معلم یا استاد خود گوش ندهید ممکن است، برخی از مطالب مهم بیان شده را از دست بدهید.
کمبود خواب، استفاده از تلفن همراه، اینترنت، فشار کاری و … موجب می‌شود تا حواس پرتی در فرد تقویت شود. راه‌های بسیاری برای کاهش حواس پرتی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها از شدت حواس پرتی خود بکاهید. خاموش کردن اعلان گوشی، محدود کردن دسترسی به وب گذر ها و شبکه‌های اجتماعی، خواب خوب، غذای مناسب از جمله روش‌های کاهش حواس پرتی می باشد.
کمبود توانایی، افزایش خستگی،  مشکلات خواب و سردرد و … به طور مستقیم با میزان مصرف آب مرتبط است.

رابطه آب با تمرکز:

بدن ما بین 55 تا 65 درصد از آب تشکیل شده است و تفاوت در میزان با آب به جنسیت و ساختار بدن شما مرتبط می باشد. وقتی آب این حجم از بدن ما را تشکیل می‌دهد، چگونه هر انسان یک بطری آب همراه خود ندارد!
آب اولین جزء برای ساخت عضله و بازسازی سلول‌ها می باشد.
بدن ما برای تنظیم دما از آب استفاده می کند.
برای جلوگیری از شوک و منقبض شدن ستون فقرات و مغز به آب نیاز می باشد.
آب در تولید و دفع زباله کمک می کند.
بدن ما به کل به آب وابسته است اما آنچه که در اولین در این مطلب حائز اهمیت می باشد، تأثیر آب بر عمل‌کرد مغز می باشد. آب برای عمل‌کرد صحیح تمامی عناصر موجود در مغز ضروری است.
75٪ مغز انسان در آب غوطه ور می باشد. مسأله شگفت انگیز این می‌باشد که مغز توانایی ذخیره آب را در خود ندارد اما برای انجام فعالیت‌های خود باید در آب شناور باشد. حافظه کوتاه مدت و بلند مدت شما همواره به شناور بودن مغز در آب بستگی دارد.
مطالعه اخیر دانشگاه لندن و دانشگاه وستمینستر نشان داد که تنها 300 میلی گرم آب آشامیدنی می تواند تا 25٪ عمل‌کرد مغز را افزایش دهد.شاید شما این مسئله را باور نکنید اما می‌توانید امتحان کنید!

آب و سلامتی:

آب سبب می‌شود تا شما احساس بهتری داشته، در نتیجه امید به زندگی در شما افزایش یابد. تولید هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی تقریبا به طور کامل وابسته به آب است. اگر آب نباشد مغز ما نمی‌تواند پیامی دریافت و یا ارسال کند.
سموم بدن برای دفع شدن نیاز به آب دارند. اگر به میزان کافی آب نخورید سموم از کلیه ها ، ریه، روده ها و سیستم لنفاوی دفع نمی شود.
همچنین اکسژن که از بیرون وارد بدن ما می‌شود برای منتقل شدن به سلول‌های قرمز و جریان یافتن خون به آب نیاز دارد.

توصیه:

گفتن اینکه آب بیشتری بنوشید تا تمرکزتان افزایش یابد مسأله بسیار راحتی می‌باشد اما چگونه؟
شما باید بین ۲ تا ۴ لیتر آب در طول روز بنوشید. می‌توانید این میزان از آب را درون بطری ریخته و با خود به محل کار ببرید یا روی میز مطالعه خود قرار دهید تا در فواصل مختلف آن را بنوشید.


مطالب مرتبط